Online op vaste momenten

Engels
CLT

Engels 7 - coaching schriftelijke communicatie

Engels Vantage A
Ritme:
Wekelijks

Dag(en):
Vrijdag

Dagdeel:
Avond

Studiebelasting: +/- 70 uur
Begindatum:
Einddatum:
Inschrijven tot:

€ 105
Extra kosten:
€ 5
Handboek en andere

Beschrijving

De cursus is bedoeld voor iedereen die behoefte heeft aan een brede en solide talenkennis en gevorderde schriftelijke communicatieve vaardigheden:

  • mensen uit het bedrijfsleven
  • bachelor-, master- en PhD-studenten
  • onderzoekers, studenten en docenten die zich voorbereiden op CLIL of andere academische programma's en examens
  • iedereen die geïnteresseerd is in het leren van talen voor persoonlijke verrijking

Instapvoorwaarden

Certificaat B1 (CVO, IELTS, TOEFL, Cambridge First Certificaat) of een score niveau 7/8 op de CLT niveautest.
Andere certificaten en de CLT niveautest kunnen worden aangevuld met een interview om homogene klasgroepen te kunnen samenstellen.

Wat leer ik in deze cursus?

This course aims to improve


1. written fluency and confidence

  • in correspondences (formal & informal letter/e-mail writing)
  • when presenting and assessing information (reports, essays)
  • when expressing opinion (posts in a forum, blogging)
  • when narrating & catching a reader’s attention (stories, anecdotes, flash fiction)


2. accuracy in grammar, vocabulary, register, and spelling

  • through error analysis and remedial language practice;
  • by expanding range (vocabulary & grammar);
  • by recognizing and evaluating these elements in texts.


3. text structure

  • when writing a coherent text of any kind;
  • when describing and sequencing events or processes;
  • when presenting information and outlining a project;
  • when summarizing and reporting;
  • when proofreading texts.


4. mainly reading and writing skills

  • by exposure and practice in class and online;
  • through the use of compensation, planning, production, interaction and learning strategies.


It addresses individual needs

  • through variation and differentiation;
  • through personal feedback in class from the teacher, as well as peer feedback and selfevaluation;
  • through remediation of student specific problems via the online module.