Online op vaste momenten

Engels
CLT

Engels 7 - coaching schriftelijke communicatie

Engels Vantage A
Ritme:
Wekelijks

Dag(en):
Vrijdag

Dagdeel:
Avond

Studiebelasting: +/- 70 uur
Begindatum:
Einddatum:
Inschrijven tot:

€ 105
Extra kosten:
€ 5
Handboek en andere

Beschrijving

De cursus is bedoeld voor iedereen die behoefte heeft aan een brede en solide talenkennis en gevorderde schriftelijke communicatieve vaardigheden:

  • mensen uit het bedrijfsleven
  • bachelor-, master- en PhD-studenten
  • onderzoekers, studenten en docenten die zich voorbereiden op CLIL of andere academische programma's en examens
  • iedereen die geïnteresseerd is in het leren van talen voor persoonlijke verrijking

Instapvoorwaarden

Certificaat B1 (CVO, IELTS, TOEFL, Cambridge First Certificaat) of een score niveau 7/8 op de CLT niveautest.
Andere certificaten en de CLT niveautest kunnen worden aangevuld met een interview om homogene klasgroepen te kunnen samenstellen.

Inschrijven vanaf 1 december

Wat leer ik in deze cursus?

This course aims to improve


1. written fluency and confidence

  • in correspondences (formal & informal letter/e-mail writing)
  • when presenting and assessing information (reports, essays)
  • when expressing opinion (posts in a forum, blogging)
  • when narrating & catching a reader’s attention (stories, anecdotes, flash fiction)


2. accuracy in grammar, vocabulary, register, and spelling

  • through error analysis and remedial language practice;
  • by expanding range (vocabulary & grammar);
  • by recognizing and evaluating these elements in texts.


3. text structure

  • when writing a coherent text of any kind;
  • when describing and sequencing events or processes;
  • when presenting information and outlining a project;
  • when summarizing and reporting;
  • when proofreading texts.


4. mainly reading and writing skills

  • by exposure and practice in class and online;
  • through the use of compensation, planning, production, interaction and learning strategies.


It addresses individual needs

  • through variation and differentiation;
  • through personal feedback in class from the teacher, as well as peer feedback and selfevaluation;
  • through remediation of student specific problems via the online module.